Az oldal frissítve:2020. 11. 24.
A Karola- és a Margit- vonal közötti kapcsolat kialakítása céljából hozták létre az Attila-vonalat. „Az Attila-vonal három állásrendszerből állt, mindhárom teljes félkört alkotott a Dunától a Dunáig. A legkülső védőöv (Attila-I) Dunaharasztinál vált el a folyótól majd Gyál – Vecsés- Ecser – Maglód- Valkó – Gödöllő – Szada- Veresegyház – Csomád érintésével Alsógödnél jutott ki ahhoz.
A középső védőöv (Attila-II) a Soroksár – Soroksárpéteri – Pestszentimre – Rákosliget – Pécel – Isaszeg- Kerepes – Mogyoród – Fót – Dunakeszi íven húzódott.
A belsőt (Attila -III) az akkori peremvárosok: Csepel – Pestszenterzsébet – Pestszentlőrinc – Rákoshegy – Rákoskeresztúr – Rákoscsaba – Cinkota – Rákosszentmihály – Rákospalota – Újpest peremén építették ki.”
Az Attila-vonal eredendően nem magát a várost volt hivatott védeni, hanem az úgynevezett pesti hídfőt.
Az Attila vonalak futása Mihályi Balázs szerint. Forrás: Budapest ostromának (1944-45) kartográfiai feldolgozása.
Forrás: dr. Ravasz István: Budapest hadszíntérré válásának tényezői 1944-45-ben