1938-ban a Rákoshegyen működő „Kovács Mihály Autóbusz Vállalat”, amely a Maribuszt is üzemeltette, volt az első, rendszeresen működő autóbuszjárat. Kezdetben Rákoshegy Rákoskeresztúr útvonalon közlekedett, majd ez bővült ki Kőbánya végállomással. A vállalkozás tulajdonában négy jármű volt, és 1938-ban másfél óránként közlekedett. 1945-ben, a háború után egy busszal kezdte meg működést, és 1950-re már újra három jármű állt az utazóközönség rendelkezésére.
1950 Nagy-Budapest kialakulása
Rákosmentén az első Fővárosi Autóbusz Üzem által fenntartott vonal a 60 –as számot viselte.
Ezt követően hosszú éveken keresztül a 61, 62, 67, 98 számcsaládba tartozó buszok jelentették a kapcsolatot a belső városrészekkel. Nagyobb változást hozott a Metro átadása, ekkor új járatok indulhattak az Örs vezér tere irányába..
![](http://rakosliget.hu/wordpress/wp-content/uploads/2018/12/busz1958-1.jpg)
![](http://rakosliget.hu/wordpress/wp-content/uploads/2018/12/BIG_0011595033.jpg)
![](http://rakosliget.hu/wordpress/wp-content/uploads/2018/12/fau_logo.gif)
![](http://rakosliget.hu/wordpress/wp-content/uploads/2018/12/1968-rakoskeresztur-varoskozpont_httpwww.ilyenisvoltbudapest.huilyen-is-volttizenhetedik-kerulet-rakosmenteitem1968-pesti-ut.jpg)
![](http://rakosliget.hu/wordpress/wp-content/uploads/2018/12/18278687_408553166209910_8612985016005902632_o-1024x625.jpg)
![](http://rakosliget.hu/wordpress/wp-content/uploads/2018/12/jegy03.preview.jpg)
![](http://rakosliget.hu/wordpress/wp-content/uploads/2018/12/ikarusz-60.jpg)
![](http://rakosliget.hu/wordpress/wp-content/uploads/2018/12/bkv_regi_logo_250.gif.png)
![](http://rakosliget.hu/wordpress/wp-content/uploads/2018/12/bp1978-1024x723.jpg)
![](http://rakosliget.hu/wordpress/wp-content/uploads/2018/12/xvii4-page-001_utcanevek-nelkul_szétvágott-1024x731.jpg)
Legutolsó frissítés:2018.12.23.